مهمترین نکات خرید سیم و کابل‌

سیم و کابل های ساختمانی یکی از لوازم و تجهیزات ضروری در صنعت ساخت و ساز ساختمانی می‌باشد. همان طور که می‌دانید از سیم و کابل برای انتقال جریان برق به نواحی مختلف ساختمان استفاده می شود از این رو شناخت سیم و کابل‌های ساختمانی می‌تواند برای مرفع کردن نیاز ما بسیار مفید بوده و در زمان خرید بهترین انتخاب را نسبت به محیط خود داشته باشیم. در این مقاله سعی شده که نکات مهم برای خرید و شناخت سیم و کابل‌های ساختمانی را به شما معرفی نماییم.

سیم و کابل مهم ترین بخش در طراحی هر سیستم ساختمانی است که انتخاب و خرید نامناسب آن می تواند خللی در ساختار ارتباطی ایجاد کند. بنابراین به هنگام انتخاب و خرید سیم و کابل های ساختمانی باید حتما نکاتی را بدانید. تا انتخاب صحیح آن ها در فرآیند طراحی بتوانید در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید.

همچنین با توجه به اینکه انتقال برق در ساختمان بسیار وابسته به نقش سیم و کابل دارد پس باید اصول اولیه در انتخاب و خرید این محصولات را بدانید تا از بروز حوادث پرخطر درسیستم های انتقال برق جلوگیری کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات خود را در زمینه خرید سیم و کابل ساختمانی افزایش دهید.

انتخاب سیم و کابل ساختمانی برای سیم کشی ساختمان

قطعا انتخاب سیم و کابل یکی از مهم ترین اصول برای سیم کشی یا برق کشی ساختمان ها است. سیم ها معمولا در دو نوع تک رشته و چند رشته ای وجود دارند. از سیم های تک رشته ای برای سیم کشی توکار و از سیم های چند رشته ای برای سیم کشی روکار ساختمان استفاده می شود.

مهندسین و افرادی که کارهای سیم کشی برق ساختمان را انجام می دهند،برای برق کشی ساختمان های کوچک معمولا از برق تک فازی و برای خانه های بزرگ از برق سه فاز استفاده می کنند. بنابراین یکی از موارد مهم در هنگام کابل کشی بایستی به آن توجه داشته باشید و به عبارتی دیگر اولین مورد هم است، در نظر گرفتن مساحت ساختمان و از جمله اندازه متراژ کابل ها در تمامی ساختمان است.